Balla Péter vagyok, kutató fizikusként végeztem a BME-n, és a Wigner Fizikai Kutató Intézetben írom a doktorimat elméleti szilárdtestfizikából. Komoly tapasztalatom van fizika és matek oktatásban, rengeteg fizika gyakorlatot és konzultációt tartottam a BME mérnök- és fizikus hallgatóinak (a villamos-, a vegyész- és a természettudományi karokon), valamint sok egyetemistát (BME, Corvinus, ELTE, SOTE, TU Graz, SUNY Polytechnic Institute, etc.) és középiskolást készítettem fel magánúton matematikából és fizikából (kezdő középiskolás szinttől a műegyetemi fizikus elméleti fizika szigorlatig bezárólag) magyarul és angolul.
A fizika önmagában is szép és érdekes, és a minket körülvevő világ megismerésének legalapvetőbb eszköze, és a segítségével elsajátítható ismeretek jól alkalmazhatók az élet számos területén.
Terveim szerint az egész középiskolás fizika anyagot átvesszük, komoly elméleti alapozással, kiscsoportos és egyéni feladatmegoldással és az érettségi kísérletekkel.
Csanády Soma vagyok, 2016 őszétől tanítok a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumban kémiát. Itt kezdettől fogva az emelt kémia érettségire felkészítést (kémia fakultációt) viszem, valamint szakkört tartok 10. osztályosoknak és OKTV-s diákjaim is vannak. Egyébként az ELTE TTK-n tanulok jelenleg is, kémia-biológia tanárszakon, a gyakorlati évemet végzem.
Nagyon szeretek tanítani, különösen azokat a perceket szeretem, amikor látszik egy diákomon, hogy megértette a lényeget. Ha velem készülsz fel, te is meg fogod érteni!
Mivel az emelt kémia érettséginek 50%-a számolás, emiatt nagyon fontosnak tartom, hogy az alapos elméleti tudás mellett a számolásban is gyakorlatot szerezzetek. Ki fogjátok rázni a kisujjatokból!
A kémiát általános iskolai kémia tanárom szerettette meg velem, annyira, hogy amikor döntésre került sor, az ELTE vegyész szakát választottam. 2009-ben szereztem meg a diplomámat, majd azonnal felvételiztem az ELTE doktori iskolájába, ahol 2014-ben PhD fokozatot szereztem. A szerves kémia iránti szeretetem végig csak erősödött bennem, és kutató munkámat is eszerint igyekeztem megválasztani. 5 évet az ELTE Szerves kémiai tanszékén működő Peptidkémiai kutatócsoportban dolgoztam, kutatásom a szerves kémia témakörén belül, a peptidkémiához és a rákterápiához kapcsolódott. Jelenleg két kis porontyot boldogítok itthon.
Már elsőéves hallgató koromtól vállaltam tanítványokat kémiából, kezdetben korrepetálást, majd 2009 óta minden évben készítek fel középiskolásokat emelt szintű érettségire. Az oktatás mindig is nagyon motivált, szeretem látni, ahogy a diákok tudásban gyarapodnak.
Szerintem ez a kurzus nagyon jó alkalom arra, hogy közösen rendet rakjunk a kémia elsőre talán ingoványosnak tűnő útvesztőjében. Rendszerezett tudásanyagot fogok nektek átadni, minél több példával megerősítve. Ezen kívül a kémiai számításokba is szeretnélek titeket bevezetni, így az érettségi nemcsak kihívás lesz számotokra, hanem sikerélmény is.
Györgypál Zsolt vagyok, fizikushallgató a Műszaki Egyetemen 2015 óta. Jelenleg a Központi Fizikai Kutatóintézetnél (KFKI) folytatok kutatásokat és írom a szakdolgozatomat a szilárdtestfizika területén.
Imádom a fizikát és imádok tanítani, ezért ha fizikát taníthatok, akkor különösen boldog vagyok. Az utóbbi néhány évben több középiskolás diákot készítettem fel érettségire, illetve külföldi egyetemeken való továbbtanulásra, eddig mindannyian megállták helyüket a választott intézményekben.
Fontosnak tartom, hogy a diákok, hallgatók megértsék azt: a fizika nem csupán képletekből és magolásból áll, hanem egy út a világ megértése felé, és olyan kérdésekre adhat választ, mint például: Honnan jövünk?, Mi a célunk?, Hová tartunk? Remélem, hogy akik minket választanak, azok sokkal többet kapnak, mint egy emelt szintű érettségi, és közelebb kerülhetnek Univerzumunk nagy titkaihoz.
Kéri Annamária vagyok, az MTA Energiatudományi Kutatóközpontjában vagyok jelenleg fiatal kutató. Trefortos diákként érettségiztem. Már akkor annyira szerettem a fizikát, hogy 2007-ben, Szöulban részt vettem a magyar válogatott csapat tagjaként az Ifjú Fizikusok Nemzetközi Versenyén (IYPT). BSc és MSc diplomámat a BME fizikus szakán szereztem meg. Svájcban a Berni Egyetem (Universität Bern) PhD hallgatójaként a fő kutatási területem kvantumkémiai és röntgenabszorpciós spektroszkópiai modellezés volt, ami a radioaktív hulladék elhelyezéssel kapcsolatos kérdések egy részére adhat választ a jövőben.
Nagyon élvezem azt, hogy különböző szakterületről érkező kutatókkal dolgozhatok együtt. A vegyészekkel és geológusokkal közösen végzett munka megtanítottak arra, hogy ma a természettudományos tárgyak alapjainak ismerete elengedhetetlen a más végzettségű emberekkel történő csapatmunkában.
A diákjaimnál nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy az elméleti alapok ismerete mellett felfedezzük azok gyakorlati jelentőségét a mindennapi életben. Ez nemcsak abban segít titeket, hogy sikeres érettségit tegyetek és diplomát szerezzetek, hanem arra is felkészít, hogy szakmai csapatban is jobban együtt tudjatok működni másokkal.
Marton Tamás vagyok, okleveles földrajz-történelem tanár. Nem is olyan régen, még én voltam abban a helyzetben mint amiben Ti most, emelt szinten kellett bizonyítanom a felkészültségemet, mindkét szaktárgyamból. Rengeteget foglalkoztam a tananyag lényegi elemeinek kiemelésével, átlátható tételével, sokat gyakoroltam és mindeközben megpróbáltam az egész tanulási folyamatot minél élvezetesebbé tenni. Mindez sikerhez is vezetett az érettségin, a módszereimet pedig a későbbi megmérettetésekben is szívesen alkalmaztam.
Azóta pedagógussá váltam és a hivatásom lett, hogy a tapasztalataimat megosszam a tanítványaimmal és mindenkinek utat mutassak abban, hogy hogyan tud sikeresen tanulni.
Ha jelentkeztek hozzám, akkor számotokra is ezt tudom ajánlani. Egyszerű példákból kiindulva a modern pedagógiai eszközök segítségével jutunk el odáig, hogy megértsük azokat a bonyolult és komplex folyamatokat, amik a Világunkat meghatározzák. Mindezt könnyen átlátható módon, fiatalos és kreatív légkörben. A tanításon kívül egyébként még nagyon szeretek utazni, kirándulni és főzni, de ezekről már inkább személyesen mesélnék bővebben! ;)
Nyári Bendegúz vagyok, jelenleg a BME-n csinálom a doktorimat elméleti szilárdtestfizikából, előtte pedig ugyanitt végeztem fizika Bsc-n és Kutatófizikus Msc-n.
Az oktatás már gimis korom óta a szenvedélyem. Ez idő alatt magántanítványokat készítettem közép illetve emelt szintű érettségire fizikából és matematikából, részt vettem az egyetemi oktatásban, ahol első éves mérnök hallgatókat tanítottam, jelenleg pedig a fizikusképzésben oktatok. Így ismerem mind az érettséginek, mind az egyetem első évének az elvárásait, képzésünk során pedig kimondott célunk, hogy ennek a lépcsőnek a meglépésére felkészítsünk titeket, hiszen a végső cél az egyetemen való bent maradás és a diplomaszerzés.
Számomra hatalmas élmény átadni azt a tudást, amivel rendelkezem. Mindeközben pedig arra törekszem, hogy a diákjaim megtapasztalhassák hogyan lehet a tanulás élményekben gazdag és örömteli. Ennek érdekében igyekszem minden diáknak segíteni, hogy megtalálja a saját módszereit, ami neki működik, ahogyan neki egyszerű.
Ha kedvet kaptál és szívesen részt vennél mindebben, akkor szeretettel várunk az érettségi előkészítőn.
VÖRÖS ÉVA
KÉMIA
Vörös Éva vagyok, az Óbudai Gimnázium kémiatanára. Ebben az intézményben érettségiztem, majd tanulmányaimat az ELTE-n végeztem. Okleveles kémiatanár és biológiatanár vagyok, de a szívemhez mindig is a kémiatanítás állt közelebb. Úgy érzem, a kémiaórákon számos lehetőségem van a diákok gondolkodásmódjának fejlesztésére. Már az egyetemi évek alatt is korrepetáltam, majd az utolsó években egy általános iskolában kezdtem el dolgozni. Ezután a volt gimnáziumból érkezett egy megkeresés. A régi kémiatanárom nyugdíjba ment és ezért megkértek, hogy vegyem át a végzős fakultációs csoportját. Így tavaly már érettségiztetésre is volt lehetőségem.
Az óráimon az egyik legfontosabb dolognak a motiválást tartom. Igyekszem minden témához hétköznapi példákat kapcsolni, hiszen így sokkal könnyebben megérhető az adott tananyagrész.
Szerintem az érettségire való felkészítésnél az egyik legfontosabb, hogy megfelelő ütemtervet biztosítsak a diákjaim számára. A rossz időbeosztás komoly akadályozó tényező lehet az egyéni tanulás során, a csoportos óráimon viszont ezzel biztosan nem lesz gondod.
Ha szeretnél magabiztosan neki vágni az érettséginek, és felkészülni az egyetem első félévére, akkor jelentkezz már ma emelt érettségi előkészítő tanfolyamainkra!